• Polski
  • English

"Od 1995 roku do chwili obecnej w Uniwersytecie Szczecińskim była wydawana cykliczna publikacja pod tytułem Pedagogika Szkoły Wyższej. Dotychczas ukazały się trzydzieści dwa tomy. Zawierają one teksty, które relacjonują efekty  aktywności badawczej i rozwiązań praktycznych podejmowanych w ramach Ogólnopolskiego Seminarium Pedagogiki Szkoły Wyższej."


"Nawiązując do tradycji i doświadczeń Seminarium, świadomi pułapek, proponujemy Czytelnikom i Autorom półrocznik (...) Naszą intencją jest stworzenie (...) forum debaty nad problemami uczelni wyższych."


"Zachęcamy (...) do krytycznego ruchu umysłowego, który wykraczać będzie ponad to, co Hans-Georg Gadamer nazywał  pragmatyczną mądrością, wyrażającą się przyzwyczajeniem i dopasowaniem do całości zinstytucjonalizowanych form istnienia, również istnienia akademickiego. Dla relacjonowania efektów tego ruchu udostępniamy łamy pisma. Liczymy na to, że w ten sposób Autorzy i redaktorzy będą mieli swój udział w tym, aby życie w akademii nie ograniczało się wyłącznie do troski o nabór, punkty, dotacje i projekty, ale by było życiem w ideach (Wilhelm Humboldt)."


Więcej...

Zasady recenzowania tekstów

  1. Każda publikacja recenzowana jest przez niezależnych recenzentów spoza Uniwersytetu Szczecińskiego.
  2. Teksty w językach obcych, autorów afiliowanych w instytucjach  zagranicznych, recenzują osoby posiadające zagraniczną afiliację.
  3. Autorzy i recenzenci nie  znają swoich tożsamości.
  4. Raz w roku podawana jest do publicznej wiadomości lista  współpracujących recenzentów.
  5. Recenzje mają formę pisemną i kończą się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia. Możliwe rekomendacje recenzenta:
    • przyjąć do druku w aktualnej postaci;
    • przyjąć do druku  pod warunkiem naniesienia poprawek;
    • przyjąć do druku pod warunkiem naniesienia poprawek i ponownego przedstawienia do recenzji;
    • nie przyjąć do druku.
  6. Kryteria oceny publikacji:
    • zgodność z profilem czasopisma;
    • nowatorstwo ujęcia zagadnienia;
    • uporządkowanie struktury tekstu;
    • wskazane podstawy teoretyczne;
    • jakość warsztatu badawczego;
    • odniesienie do aktualnej literatury przedmiotu;
    • poprawność stylistyczna, gramatyczna, edycyjna tekstu.

Procedura recenzowania jest zgodna z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Formularz recenzji PSW